Textual description of firstImageUrl

Cartoline d'epoca di Auguri di Buona Pasqua / Vintage Easter postcards

The egg is an ancient symbol of new life and rebirth. In Christianity it became associated with Jesus' crucifixion and resurrection.
The custom of the Easter egg originated in the early Christian community of Mesopotamia, who stained eggs red in memory of the blood of Christ, shed at his crucifixion.
As such, for Christians, the Easter egg is a symbol of the empty tomb.
The oldest tradition is to use dyed chicken eggs, but a modern custom is to substitute decorated chocolate, or plastic eggs filled with candy such as jellybeans.
The Easter Bunny is a popular legendary anthropomorphic Easter gift-giving character analogous to Santa Claus in American culture.







Many Americans follow the tradition of coloring hard-boiled eggs and giving baskets of candy. On Easter Monday, the President of the United States holds an annual Easter egg roll on the White House lawn for young children.
Since the rabbit is a pest in Australia, the Easter Bilby is available as an alternative.
Easter eggs are a widely popular symbol of new life in Poland and other Slavic countries' folk traditions. A batik-like decorating process known as pisanka produces intricate, brilliantly-colored eggs.


The celebrated House of Fabergé workshops created exquisite jewelled Easter eggs for the Russian Imperial family from 1885 to 1916. | © Wikipedia
































L'uovo è un antico simbolo di nuova vita e rinascita. Nel cristianesimo fu associato alla crocifissione e alla risurrezione di Gesù.
L'usanza dell'uovo di Pasqua ebbe origine nella prima comunità cristiana della Mesopotamia, che macchiò le uova rosse in ricordo del sangue di Cristo, versato alla sua crocifissione. In quanto tale, per i cristiani, l'uovo di Pasqua è un simbolo della tomba vuota.
La tradizione più antica è quella di utilizzare uova di gallina tinte, ma una consuetudine moderna è quella di sostituire il cioccolato decorato o le uova di plastica piene di caramelle come le jellybeans.
Il coniglietto pasquale è un personaggio leggendario antropomorfo popolare che offre un dono pasquale analogo a quello di Babbo Natale nella cultura americana.
Molti americani seguono la tradizione di colorare le uova sode e di dare cesti di caramelle. Il lunedì di Pasqua, il presidente degli Stati Uniti tiene un rotolo annuale di uova pasquali sul prato della Casa Bianca per bambini piccoli.
Poiché il coniglio è una piaga in Australia, il Bilby di Pasqua è disponibile in alternativa. Le uova di Pasqua sono un simbolo molto popolare di nuova vita in Polonia e nelle tradizioni popolari degli altri paesi slavi. Un processo di decorazione tipo batik noto come pisanka produce uova intricate e dai colori brillanti.
I celebri laboratori House of Fabergé hanno creato squisite uova di Pasqua preziose per la famiglia imperiale russa dal 1885-1916.





Buona Pasqua !
Vladimir Kush, 1965