Textual description of firstImageUrl

Ramiro Ramírez Cardona, 1954 | Surrealist / Realist painter


Ramiro Ramírez Cardona was born in Columbia, in a family of self-taught artists, sculptors and painters.
The human body rather than a being erotic or leakage eager libido, is itself, by its immediate essence, a dreamer, a creator and it is through the body, of that battered body, which has become a being communicating with dreams, ambitions, doubts and loneliness, that man has imagined and amazes us every day.




Ramiro Ramírez Cardona 1954 | Colombian Fantastic Realist painter


Ramiro Ramírez Cardona 1954 | Colombian Fantastic Realist painterRamiro Ramírez Cardona 1954 | Colombian Fantastic Realist painter

Ramiro Ramírez Cardona 1954 | Colombian Fantastic Realist painter


Ramiro Ramírez Cardona 1954 | Colombian Realist / symbolist painter

























Ramiro Ramírez Cardona è nato a Chinchiná (Caldas), Colombia, nel 1954, in una famiglia di artisti autodidatti, scultori e pittori.
Per questo artista dotato di grande talento il corpo umano è di per sé, per sua essenza immediata, un sognatore, un creatore ed è attraverso il corpo, lo stesso corpo martoriato, che è diventato un essere che può comunicare con i sogni, le ambizioni, i dubbi e la solitudine. Copia Mantega, Velasquez, Tiepolo, Leonardo, che insegnano come l'uomo è e sarà l'espressione assoluta. Rappresenta meticolosamente persone reali di tutti i giorni.




1 commento:

  1. UNBELIEVABLE WORK ....
    Some images do, especially women's faces in scarves ... -. Man on earth, protruding shadows, perfection and accuracy in deailu .... waw!
    Excited, I thank and praise.
    Dear Maria Iman health .....................

    RispondiElimina

Info sulla Privacy

Aiutaci a crescere con una donazione con con Paypal