Textual description of firstImageUrl

Piero Bresciani, 1945 | Symbolist / Surrealist painter

Piero Bresciani is an Italian painter*, known for working in the Symbolism style.

Bresciani was born in Pietrasanta - Lucca- Italy, the 5th of May 1945.
He obtained his Diploma of artistic maturity at the Art School of Carrara and the Painting Diploma awarded by the Academy of Fine Arts of Brera in Milano.



Having obtained the teaching qualifications of Design and Art History and the teaching of Painting Disciplines, in 1972 obtained his first job at the Art Institute of Pietrasanta where he does his job as a teacher until 2004.
In parallel to teaching he devoted himself to painting and graphic engaging in intense exhibition and illustration activities.








Piero Bresciani nasce a Pietrasanta (Lucca) nel 1945.
Consegue il Diploma di Maturità artistica al Liceo Artistico di Carrara e il Diploma di Pittura rilasciato dall’Accademia di belle arti di Brera a Milano.
Ottenute le abilitazioni all’insegnamento di Disegno e Storia dell’Arte e all’insegnamento di Discipline Pittoriche, nel 1972 ottiene il suo primo incarico presso l’Istituto d’Arte di Pietrasanta dove svolge la sua professione di insegnante fino al 2004.

Parallelamente all’insegnamento si dedica alla pittura e alla grafica impegnandosi in una intensa attività espositiva e all’illustrazione.
Interessato a tutto ciò che permette di esprimersi, ha al suo attivo anche una serrata attività nel teatro amatoriale vernacolare che pratica con passione in qualità di commediografo oltre che di attore e regista.