Textual description of firstImageUrl

Simon Balyon, 1965 | Romantic painter






Contemporary Dutch master🎨 Simon Balyon, has long studied the Masters in many European museums and his interest includes the painters from the The Hague School.
Balyon was influenced by the Impressionistic and Romantic schools, which is inspiration for his own art work.
Simon Balyon was born in The Hague, the Netherlands and developed a passion for painting at an early age.


He grew up in an artistic environment, and is the youngest of seven children, some of who are highly acclaimed Artists and Graphic Designers as well.
Similar to his brothers and mentors, Balyon’s love and devotion for nature is evident in his oil paintings.
Whether painting in his studio, plein-air in the countryside or on the beach, Simon is able to convey the various moods of the different seasons on his canvasses.
His compositions often reflect the beauty of the Dutch countryside, through his crisp winter scenes, lushly foliaged summer renditions or his budding spring countrysides.
Balyon’s landscapes are immersed in a most tranquil and luminous serenity, and are wonderfully balanced in composition. 
While living and working in the Netherlands, Simon’s work is represented in Galleries in the United States, Canada and throughout Europe.
Prominent Art connoisseurs and collectors alike collect Simon’s paintings.











Simon Balyon, maestro Olandese🎨 contemporaneo, ha studiato a lungo i maestri in molti musei europei ed il suo interesse include i pittori della scuola de L'Aia.
Balyon è stato influenzato dalle scuole Impressioniste e Romantiche, che è l'ispirazione per la sua opera d'arte.
Simon Balyon è nato a L'Aia, in Olanda, e ha sviluppato una passione per la pittura in tenera età.
È cresciuto in un ambiente artistico ed è il più giovane di sette figli, alcuni dei quali sono anche acclamati artisti e graphic designer.
Simile ai suoi fratelli e mentori, l'amore e la devozione di Balyon per la natura è evidente nei suoi dipinti ad olio.


Che si tratti di dipingere nel suo studio, in campagna od in spiaggia, Simon è in grado di trasmettere sui suoi teli i vari umori delle diverse stagioni.
Le sue composizioni riflettono spesso la bellezza della campagna olandese, attraverso le sue fresche scene invernali, le lussureggianti interpretazioni estive o le sue in erba in campagna. I paesaggi di Balyon sono immersi in una serenità molto tranquilla e luminosa e sono meravigliosamente equilibrati nella composizione.
Mentre vive e lavora nei Paesi Bassi, il lavoro di Simon è rappresentato nelle Gallerie negli Stati Uniti, in Canada e in tutta Europa. Prinenti intenditori e collezionisti d'arte collezionano i dipinti di Simon.



Nessun commento:

Posta un commento

Info sulla Privacy