Textual description of firstImageUrl

Fruit Carving

Fruit carving is the art of carving fruit, a very common technique in Europe and Asian countries, and particularly popular in Thailand, China and Japan.
There are many fruits that can be used in this process; the most popular one that artists use are watermelons, apples, strawberries, pineapples, and cantaloupes.


History

Many believe that fruit carving originated in China during the Tang Dynasty, which lasted from AD 618-906.
Fruit carving in China usually features legendary creatures, and animals.
Not only is fruit carving used in cultural and traditional ceremonies, but also ordinary households are known for decorating plates with fruit carvings when they have guests over.

Specifically, watermelon carving has been and still is very popular in China.
Usually, the outside of the melon is carved on and the melon pulp is scraped out of the inside of the melon, so it can be used as a container to put food or flowers in.
Chinese fruit carving is used to tell their legends and stories.















L'intaglio della frutta è l'arte di intagliare la frutta, una tecnica molto comune in Europa e nei paesi asiatici, e particolarmente apprezzata in Tailandia, Cina e Giappone.
Sono molti i frutti che possono essere utilizzati in questo processo; quelli più popolari utilizzati dagli artisti sono i cocomeri, le mele, le fragole, gli ananas ed i meloni.


Storia

Molti credono che l'intaglio della frutta abbia avuto origine in Cina durante la dinastia Tang, che durò dal 618 al 906 d.C.
L'intaglio della frutta in Cina di solito raffigura creature e animali leggendari.
Non solo le sculture di frutta vengono utilizzate nelle cerimonie culturali e tradizionali, ma anche le famiglie comuni sono note per decorare i piatti con sculture di frutta quando hanno ospiti.


Nello specifico, l’intaglio dell’anguria è stato ed è tuttora molto popolare in Cina.
Di solito, la parte esterna del melone viene incisa e la polpa del melone viene raschiata via dall'interno del melone, quindi può essere utilizzato come contenitore per mettere cibo o fiori.
L'intaglio cinese della frutta viene utilizzato per raccontare le loro leggende e storie.