Textual description of firstImageUrl

Amalie Lindegren | Genre painter

Amalia Euphrosyne Lindegren (1814-1891) was a Swedish painter.
She was a member of the Royal Swedish Academy of Arts (1856).
Lindegren is associated with the Düsseldorf school of painting.
She painted portraits and genre and was inspired by Adolph Tidemand, Hans Gude and Per Nordenberg and the contemporary German style.


The painting she sent home from her studies in Paris was a scene of the drinking of alcohol, which according to the academy was "for a woman a surprising motif [...] This drinking scene bears no traces of having been painted by a spinster".
In 1857, she made a study trip to Dalarna, and her paintings in the sentimental style with motifs of peasant everyday life from Dalarna, often of sad little girls (thought to be inspired by her childhood) was to make her "The most popular Swedish woman painter of her time".

Her perhaps most famed painting, Lillans sista bädd ('The Final Rest of The Little One') was displayed in Paris in 1867, in Philadelphia in 1876 and in Chicago in 1893.
As a portrait painter, she was recommended for her talent of observation and likeness of the object, and was regarded to be one of two most fashionable portrait painters alongside Uno Troili, and once painted the queen, Louise of the Netherlands.


Lindegren became an agré in 1853, a title given to younger artists who worked in the spirit of the Royal Swedish Academy of Arts, and in 1856 she became a member.
She was an honorary member of the British Female artists Society in London, and awarded the Litteris et Artibus.


















Amalia Euphrosyne Lindegren (22 maggio 1814-27 dicembre 1891) è stata una pittrice Svedese.
Era membro dell'Accademia Reale Svedese delle Arti (1856).
Lindegren è associata alla Scuola di Pittura di Düsseldorf.
Dipinse ritratti e scene di genere e si ispirò ad Adolph Tidemand, Hans Gude e Per Nordenberg ed allo stile tedesco contemporaneo.


Il dipinto che inviò a casa dai suoi studi a Parigi era una scena di bevuta di alcol, che secondo l'accademia era "per una donna un motivo sorprendente [...] Questa scena di bevuta non reca alcuna traccia che sia stata dipinta da una zitella".
Nel 1857 fece un viaggio di studio a Dalarna ed i suoi dipinti in stile sentimentale con motivi della vita quotidiana contadina della Dalarna, spesso raffiguranti bambine tristi (che si pensa siano ispirati alla sua infanzia) la renderanno "La pittrice Svedese più popolare del suo tempo".


Il suo dipinto forse più famoso, Lillans sista bädd ("L'ultimo riposo del piccolo") fu esposto a Parigi nel 1867, a Filadelfia nel 1876 ed a Chicago nel 1893.
Come ritrattista, fu raccomandata per il suo talento di osservazione e somiglianza dell'oggetto, ed era considerata uno dei due ritrattisti più alla moda, insieme ad Uno Troili, ed una volta dipinse la regina, Luisa dei Paesi Bassi.