Textual description of firstImageUrl

Vladimir Gusev / Владимир Гусев, 1957 | Impressionist painter


Russian artist🎨 Владимир Гусев🎨 successfully works on genre paintings, landscapes, still lifes and portraits.
Rejecting the naturalistic way of fine, Vladimir Gusev🎨 in his work does not neglect certainty.
His landscape works are always interesting on composition, spatial and color palette. Optimistic perception of nature allows him to make a sharp poetic expression.
Painting Gusev gives a feeling of lightness and ease of perception. Gusev - an active participant in many youth, Moscow, national and international exhibitions.
His works are in private collections in the USSR, Japan, France, Italy, Yugoslavia, Germany, Britain, Poland and Finland.
























































Vladimir Gusev è nato nel 1957 nella regione di Mosca. Il suo primo insegnante è stato il padre, l'artista Sergej Gusev, ma poi ha studiato presso la scuola nuova, con insegnanti di grande valore.
Si è laureato presso all'Istituto Artistico di Surikov, è membro dell'Unione degli artisti della Russia e ha partecipato a numerose mostre in Italia e all'estero.
Lavora con successo a ritratti, paesaggi e momenti di vita vissuta; i suoi lavori sono interessanti riguardo lo spazio, i colori e la composizione ed esprimono sempre un mondo poetico, dove c'è una ottimistica visione della natura.